87515758_2777310215637791_2018438941820059648_n

Ervaringen van een klant: Troostwijk

25 augustus 2022

We gingen in gesprek met Karin Schouten, Finance Manager bij Troostwijk, over de uitdagingen op haar financiële afdeling en hoe Finanxe ondersteunt in deze uitdagingen. 


Hart van de organisatie

Bij Troostwijk vormt de financiële afdeling samen met de commerciële afdelingen het hart van de organisatie. Karin: ‘’Je moet van reuring houden want we zitten heel dicht tegen de commercie aan en dat is ook het samenspel wat we met elkaar hebben. Je zit niet ergens achteraf op de administratie, maar  zijn een actief onderdeel van de bedrijfsvoering. We zijn echt onderdeel van de waardeketen.’’

 

Perfect getimed

De samenwerking tussen Troostwijk en Finanxe is ruim drie jaar geleden ontstaan doordat er  contact werd gelegd op exact het goede moment. Karin: ‘‘Een consultant van Finanxe heeft mij destijds een berichtje gestuurd op LinkedIn en ik had precies op dat moment iemand nodig. Het was december en moeilijk om iemand te vinden die tijd had in die drukke periode. Jullie konden gelukkig snel schakelen en hebben toen Finance Professional Patrick voorgesteld en dat was een schot in de roos.’’ Zo zie je maar dat de perfecte timing van een contactmoment een groot aandeel kan hebben in een fijne samenwerking.

 

Troostwijk

Troostwijk Auctions, opgericht in 1930, is een van de Europa’s industriële (online) veilinghuizen en onderdeel van TBAuctions. Met hun online platform verbinden ze verkopers en kopers uit de hele wereld aan elkaar. Van bedrijfshallen tot gelddrukmachine ’s bij Troostwijk zijn ze ervan overtuigd dat alles waarde heeft. 

247362350_4460778917290904_4310481808220366679_n

 

Waarom tijdelijke ondersteuning?

Troostwijk is een organisatie met veel dynamiek, zo is er een driedimensionale structuur waarbij verkopers, klanten en de organisatie invloed hebben op de gang van zaken. Precies dat zorgt voor uitdagingen. De interne organisatie is continu bezig met het optimaliseren van processen en dat brengt een hoop verandering met zich mee. Karin: ‘Troostwijk is een organisatie die continu in beweging is. In de drie jaar dat ik hier werk heb ik nog geen moment gedacht: We zijn er! Nee, we zijn er nog lang niet en daarom huren we ook tijdelijk professionals in via Finanxe.’’ 

NguyenSinds juni ondersteunt Finance Professional Nguyen Dawson Troostwijk met de boekhouding en het afhandelen van de facturen.  Onze Professional Patrick Winters is 1 juli gestart voor zijn tweede opdracht bij Troostwijk. Dit keer gaat het om een nieuwe opdracht, waar hij tijdelijk een de rol als Controller vervuld. In deze rol houdt hij zich bezig met het optimaliseren van de financiële processen zodat er in de toekomsten sneller gerapporteerd kan worden. Om dit te realiseren is Patrick bezig met het implementeren van een tool die ervoor zorgt dat data eenvoudig uit het boekhoudpakket kan worden gehaald.

 

 

Investeren in ontwikkeling

Bij Finanxe staat ontwikkeling hoog in het vaandel. Karin: ‘‘Je ziet dat Finanxe investeert in de mensen, het is niet eenzijdig dat alleen ik iets doe. Er wordt vanaf de andere kant veel tijd en aandacht gestoken in de persoonlijke ontwikkeling van de Finanxe Professionals. Dat is iets wat ik zelf ook erg belangrijk vind. Daarnaast is het mooi om te zien dat mijn feedback wordt opgepakt, zoals toen ik aangaf dat met de professionals uit het Young Talent Program ook een evaluatie moest worden ingezet.  Een evaluatie helpt en geeft sturing. Je bent dan echt aan het samenwerken op de ontwikkeling van professionals. Dat vind ik zo leuk!’’ 

Troostwijk is een organisatie waar ook voor onze Finanxe professionals veel mogelijk is. Karin: ‘‘Hier krijg je de kans om te leren. Het leuke van mijn afdeling is dat als mensen willen, ze alle kansen krijgen. Wil je wat leren? Prima, ga het maar proberen! Dat ontzorgt mij dan weer doordat ze dan taken van mij kunnen overnemen.’’ 

Samenwerking

Karin: ’’Het is makkelijk als je met een partner samenwerkt die jouw bedrijfscultuur snapt. . Iemand die begrijpt wat er nodig is en waar ik als Manager behoefte aan heb. In mijn optiek is het fijn als je dan met een niet al te grote organisatie samenwerkt, dat maakt de lijntjes korter en kun je snel schakelen. Philip, Business Manager van kantoor Utrecht, is de eerste die ik nu bel op het moment dat ik iemand nodig heb. Dat is fijn. Het contact is warm en we doen makkelijk zaken met elkaar.’’