Tim Spoor Banner

In gesprek met: collega Tim Spoor

2 december 2021

Collega en voetballiefhebber Tim spoor komt uit Twente en heeft daar ook gestudeerd. Na zijn bachelor bedrijfseconomie te hebben afgerond aan het Saxion van Enschede, heeft Tim nog een master bedrijfskunde gedaan. Dit deed hij met een specialisatie in financieel management. Sinds augustus is hij werkzaam bij Finanxe. Hij is nu al een poosje onderweg bij zijn opdrachtgever Vitens en heeft het enorm naar zijn zin. Samenwerken kan Tim als geen ander en ook plannen is iets wat hij goed kan. Hij is naast zijn werk erg druk met voetballen en verder mag je hem altijd bellen om een borrel te drinken op het terras. We stellen hem graag aan je voor! 

Je zit momenteel bij Vitens en dat is geen onbekende voor ons, hoe is het om met andere Finanxe collega’s bij de opdrachtgever te werken?

“Er zitten inderdaad meer Finanxe collega’s, maar die zitten grotendeels op de Finance en Control afdeling. Mij kun je vinden op de afdeling Ontwerp en Aanleg. Het was voor Finanxe voor het eerst dat ze iemand plaatsten binnen deze afdeling van Vitens en dus was het in het begin even zoeken. Mijn afdeling is verantwoordelijk voor het uitvoeren van projecten. Ze zijn bijvoorbeeld betrokken bij de aanleg van waterleidingen en pompstations. Wat ik dan specifiek voor die afdeling doe is projectleiders ondersteunen bij de financiële administratie en het gevraagd en ongevraagd aanleveren van inzichten en rapportages. Je kunt dit ook wel Project Control noemen.”

Hoe bevalt de ‘nieuwe’ plek bij Vitens?

“Het is wel net even iets anders dan de meeste Finanxe collega’s doen. Ik moet zeggen dat ik het eigenlijk wel leuk vind om een beetje met Project Control bezig te zijn. Bij mijn andere opdrachtgever heb ik ook al in de projectadministratie gezeten en dit beviel me toen ook al erg goed. Je hebt met verschillende projecten en mensen te maken en dit zorgt voor diversiteit.”

En je start bij Finanxe, hoe bevalt dat?

“Het Finanxe avontuur is tot nu toe goed bevallen. Ik ben in de tweede week van augustus begonnen en had toen nog niet direct een opdracht. Toen heb ik de eerste 3 weken “op de bank gezeten”, zoals ze dat volgens mij noemen. Ik dacht: dit kan anders. Tijdens die periode ben ik 3 dagen per week op kantoor in Zwolle geweest. Hierdoor leerde ik de consultants, de mensen van HR en ook andere collega’s kennen. Ik vond dit een hartstikke leuke tijd om zo te zien waar iedereen mee bezig is en om te zien wat het bedrijf doet.  Voor Finanxe is het natuurlijk fijn als iemand direct kan starten op een opdracht, maar persoonlijk heb ik die eerste periode op kantoor juist als heel prettig ervaren. Daarom wil ik andere (nieuwe) Finanxe collega’s vooral meegeven: mocht je toevallig geen opdracht hebben, maak er gebruik van om op kantoor te gaan zitten en met iedereen kennis te maken! Daarnaast vind ik het sowieso prettig om af en toe nog bij kantoor langs te gaan om contact te onderhouden met collega’s. Zo was ik laatst nog een dagje in Hengelo.” 

Waarom interim werk in plaats van een vaste baan?

“Het Finance vakgebied is natuurlijk erg breed. Na je studie stuit je op vragen als: wat ga ik nu doen? Wat voor vakgebied ga ik kiezen binnen de Finance? Dit was best wel lastig. Ik hoop de komende jaren verschillende opdrachtgevers en opdrachten te gaan treffen om erachter te komen wat voor type organisatie of branche bij mij past. Ook hoop ik er op die manier achter te komen wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. Dat is de reden waarom ik voor interim werk heb gekozen. Daarnaast vind ik het goed om zo’n Academy te hebben als Finanxe heeft. Tot nu toe ben ik erg enthousiast en ook ben ik benieuwd naar wat er nog meer komt aan masterclasses en trainingen. Ik vind het dan ook een meerwaarde hebben dit samen te doen met andere collega’s. Je hoort veel over ervaringen van anderen. Bijvoorbeeld wat zij meemaken of waar zij tegenaan lopen bij hun opdrachtgevers. Toch fijn om dat met anderen te kunnen delen.”

Jouw rol als financial van de toekomst, hoe zie je dat?

“Ik ben ervan overtuigd dat je communicatief heel sterk moet zijn. Je moet in staat zijn om in teamverband samen te werken, waarbij je moet sparren met andere afdelingen. Dat kun je vertalen naar het delen van kennis, werken aan projecten tot aan het overtuigen van mensen binnen je projecten. Als je later in een zwaardere functie terecht komt moet je je team gaan overtuigen van een bepaalde ingeslagen koers. Daarnaast zal je je keuze veel meer moeten gaan onderbouwen. Het is van belang om mee te gaan met alle veranderingen en ontwikkelingen binnen je eigen vakgebied en daar je voordeel mee uithalen.”

Heb jij nog toekomstplannen of ambities?

“Ik vind het vooral belangrijk dat ik mij blijf ontwikkelen en niet stil ga staan. Ambities heb ik zeer zeker. Ik zou in de toekomst wel graag een goede Business Controller, Financial Controller of Finance Manager willen zijn. Maar goed, dat is toekomstmuziek. Daar zal ik stap voor stap naar toe moeten groeien en ontwikkelen. Daarnaast heeft de Corporate Finance altijd mijn interesse gewekt. Hoe mijn toekomst er precies uit gaat zien en welke kant ik op ga, daar vind ik het te vroeg voor om wat over te zeggen.”

Tim Spoor FinanxeTim Spoor

Tim is sinds september begonnen met zijn eerste opdracht bij Finanxe. Hij heeft het al een tijdje naar zijn zin bij Vitens. Hij kan niet wachten om nog meer te leren en groeien binnen het Finance vak. Contact opnemen kan via t.spoor@finanxe.nl of klik hier