IMG_0099 versie2 (1)

Ervaringen van een klant: Werkbedrijf De Binnenbaan

17 november 2022

Alle blogs

In gesprek met Mark van Lier, Manager Bedrijfsvoering en Daniël Neomagus a.i. Teamleider Financiën en Control bij Werkbedrijf De Binnenbaan.


Over Werkbedrijf De Binnenbaan

De Binnenbaan is een organisatie met hart voor de mens en ontwikkeling, ze geloven in de waarde van werk en zetten zich in om iedereen een kans op werk te bieden. De Binnenbaan zet zich in voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en zijn actief in de regio’s: Zoetermeer, Leidschendam-Voorburg en Rijswijk. Ze beschikken over drie beschutte productielocaties, hebben een eigen groenafdeling in Rijswijk, werken samen met externe productie bedrijven, verzorgen detachering en verbinden werknemers met werkgevers.

Mark van Lier, Manager Bedrijfsvoering

''Sinds twee jaar ben ik werkzaam bij De Binnenbaan als Manager Bedrijfsvoering en daarbij ben ik verantwoordelijk voor: Financiën en Control, facilitair en gebouwbeheer, HRM en informatievoorzieningen en ICT, dus een divers pakket. Ik heb een achtergrond als Accountant en werkte hierbij veel in opdracht voor overheidsinstellingen en non-profit organisaties en ben daarna heel bewust in die hoek blijven hangen.’’

Daniël Neomagus, a.i. Teamleider Financiën en Control

‘’Ik ben ook in de Accountancy begonnen en werkte daarbij aan een breed pallet bedrijven, van: Multinationals, handels- en productieondernemingen, gemeentes tot onderwijsinstellingen. Vanuit daar heb ik de overstap gemaakt naar een sociale werkvoorziening en daar 10 jaar lang op allerlei posities gewerkt. Daarna ben ik bij een interim organisatie aan de slag gegaan met focus op de publieke sector en in die hoedanigheid bij De Binnenbaan terechtgekomen, waar ik op interim basis de rol van Teamleider Financiën en Control vervul.’’

Onderdeel van de organisatie

Professionals Juwe en Rémon werken beide op interim basis bij Werkbedrijf De Binnenbaan. Nieuwsgierig naar hun ervaringen? klik hier om meer te lezen over de inhoud van de projecten waar ze aan werken, maar ook hoe het is om als interim professional voor De Binnenbaan te werken. Mark: We zien interimmers ook echt als eigen personeel, alleen de salarisstrook is een factuur, zo wordt het ook door externe gevoeld. Daniël: ‘’Ik ben natuurlijk ook als externe ingehuurd en ik kan bevestigen dat het voor een externe ook zo voelt, ik denk dat de Professionals van Finanxe er ook zo over denken.’’

Waarom interim?

Werkbedrijf De Binnenbaan bestaat nog maar twee jaar en is ontstaan vanuit een aantal andere organisaties. Verschillende medewerkers en processen die bij elkaar komen hebben voor een flinke uitdaging gezorgd. Daarnaast heeft de afdeling F&C veel te maken gehad met langdurig ziekteverzuim en medewerkers die de pensioenleeftijd naderen waardoor er direct behoefte was aan ondersteuning. Daniël: ''De financiële administratie speelt een hele belangrijke rol, de uitbetaling van alle salarissen kan natuurlijk niet wachten dus we moesten snel schakelen en hebben daarbij ingezet op tijdelijke ondersteuning.'' 

Samenwerking met Finanxe

De Binnenbaan is een klant waar we bij Finanxe trots op zijn, maar hoe is de samenwerking eigen tot stand gekomen? Mark: ‘’Er was al een lijntje met Finanxe en omdat we snel moesten schakelen hebben we Finanxe benaderd. We hadden per direct ondersteuning nodig op de afdeling F&C en Finanxe kon daar snel op acteren en hebben daarbij iemand aan ons voorgesteld, dat was Juwe. De komst van Juwe beviel erg goed en daarom hebben we weer contact gehad met Finanxe toen er opnieuw de behoefte was aan ondersteuning.’’

Daniel: ‘’Ook toen er recentelijk behoefte was aan ondersteuning op een andere afdeling binnen De Binnenbaan, hebben we Finanxe opnieuw om hulp gevraagd en zij kwamen toen met een passende oplossing en zo werkt er nu een ZZP’er op die afdeling via Finanxe.’’

Hoe zou je de samenwerking met Finanxe omschrijven?

Daniël: Positief, naast het snelle schakelen leveren ze passende oplossingen en zijn de mensen die hier zitten via Finanxe, fijne mensen om mee samen te werken.

Mark: Snel, duidelijk en Finanxe weet onze wensen en behoeftes erg goed te vertalen in  Professionals die bij ons passen.

Win win situatie

Ontwikkeling is voor Finanxe erg belangrijk, alle Professionals volgen ontwikkelprogramma’s aan onze eigen Academy. De Binnenbaan investeert ook in ontwikkeling en dat is terug te zien in de trainingen en opleidingen die ze aanbieden aan medewerkers, maar ook aan interimmers. Zo kreeg Rémon de kans om van de administratie de stap naar Business Control te maken. Mark: ''We weten dat Finanxe investeert in de ontwikkeling van jullie Professionals, we zien dat ze bezig zijn met eigen ontwikkeling. Zo hadden we Rémon op de administratie en wisten we dat hij toe was aan een volgende stap en ons zou verlaten. Ondertussen hadden we uitval op Business Control was er ondersteuning nodig. Toen hebben we elkaar aangekeken en zijn we met Rémon in gesprek gegaan voor een rol als Assistent Business Controller. Hij kent onze organisatie goed en is iemand die graag wil, hij had alleen nog geen ervaring met Business Control en moest nog veel leren, maar we wisten dat wij hem daarbij konden helpen.''

Beeldmerk-Finanxe-2021Een bruisende community van talenten en steengoede professionals in de finance. Finanxe blijft zichzelf continu uitdagen op een vooruitstrevende manier, daar staan wij bekend om. Wij zijn ervan overtuigd dat wij alleen op die manier een oplossing kunnen bieden voor ieder financieel vraagstuk binnen een organisatie en klaar zijn voor de toekomst. neem contact met ons op voor een kop koffie, we vertellen je graag meer!