Finanxe - Bemiddelt in financieel talent vanuit Groningen, Zwolle, Utrecht, Arnhem en Heerenveen

Hoe gaat het met Finanxe?

8 november 2017

Alle blogs

"Het gaat heel goed met Finanxe. Ons succes wordt gemaakt door onze mensen. Ik geloof oprecht dat wanneer je plezier hebt in je werk en je zorgt voor een pure en persoonlijke uitstraling, je in deze markt onbegrensde mogelijkheden hebt. Mensen denken wel eens dat het vanzelf gaat, dat is niet zo. We moeten er keihard voor werken. Maar het zoet van de overwinning smaakt dan des te beter". Martijn Bakker vertelt over het succes van Finanxe de afgelopen tijd en de plannen voor 2018:

Martijn Bakker - Owner & Consultant @ FinanxeHet gaat heel goed. De afgelopen maanden zijn we hard gegroeid, niet alleen in aantal projecten en medewerkers, maar ook intern. John van Dalen startte als consultant in Groningen en in december start Jolien Feenstra als consultant in Zwolle. Margreet Reijs neemt vanaf december als consultant de Finanxe Academy en de begeleiding van onze interim professionals op zich. We starten 2018 dan ook met 10 interne medewerkers. Ook het openen van een nieuw kantoor staat op korte termijn op de agenda, waarbij het nog de vraag is of het Arnhem of Utrecht gaat worden. Kantoor Groningen gaat in 2018 verhuizen naar een groter pand met meer mogelijkheden. Het huidige pand voldoet helemaal, we zijn tenslotte recent verhuisd… Maar, er kwam een hele mooie kans voorbij die we niet konden laten lopen. Kantoor Zwolle is ook uit z’n jasje gegroeid en verhuist naar een grotere ruimte binnen het huidige pand. We hebben in 2017 volop geïnvesteerd in het aantrekken van interim professionals, daar gaan we natuurlijk mee door (check de vacature). Onze ambitie is om in 2018 structureel meer dan 100 professionals aan het werk te hebben.

Hoe staan jullie er voor na 4 jaar groeien? 
Finanxe zit in een mooie fase op dit moment. De opstartperiode van rennen en vliegen is voorbij, we zitten in een fase waarin er ruimte is om onze dienstverlening inhoudelijk te verdiepen. We merken dat er bij onze klanten bepaalde behoeftes zijn, daar willen we op aansluiten. We willen op elk gewenst niveau finance professionals kunnen aanbieden. Daarvoor is een stuk opleiding en begeleiding van onze professionals gewenst. Margreet gaat deze verdiepingsslag coördineren. Ontwikkeling van onze consultants en professionals is heel belangrijk, we willen dat ze meegroeien en zorgen dat ze van toegevoegde waarde zijn en blijven. Daarnaast gaat Finanxe een samenwerking aan met bureau Triggerfish, om ook op het gebied van online marketing een volgende stap te zetten.

Wat is lastig binnen een groeiend bedrijf?
Een kernwaarde van Finanxe is onze persoonlijke aanpak. In een groeiende organisatie is het een uitdaging om die persoonlijke aandacht voor interne en externe collega’s te behouden. Ik ontkom er niet aan dat ik persoonlijk minder aandacht voor iedereen kan hebben, maar ik vind het heel belangrijk om te zorgen dat die kernwaarde blijft bestaan. Een flexibele werkomgeving, persoonlijke aandacht, veel vrijheid en verantwoordelijkheid, dat zijn de waarden waar Finanxe voor staat. In plaats van rennen en vliegen en aan alle touwtjes trekken ben ik meer op afstand betrokken en moet ik bepaalde zaken loslaten.

Hoe komt het dat Finanxe zo succesvol is?
Ons succes wordt gemaakt door onze mensen. Er werken bij Finanxe gewoon hele goede mensen! Ze zijn inhoudelijk sterk, gedreven, en streven met z’n allen hetzelfde doel na. We zijn met dezelfde dingen bezig en vertellen hetzelfde verhaal. We zijn daadwerkelijk goed in wat we doen: zorgen dat de juiste financial op de juiste plek terecht komt. Daarbij worden zeker ook fouten gemaakt, natuurlijk zo min mogelijk, maar fouten moet je maken om te leren en jezelf te ontwikkelen. Ik geloof oprecht in het succes van een hecht team. Als je inzet toont en goed bent in je werk heb je bij Finanxe een hele mooie toekomst.

De markt werkt mee op dit moment
De markt is natuurlijk volledig op onze hand. Er is heel veel vraag. Wanneer wij onze commerciële kansen goed benutten is de optelsom eenvoudig gemaakt. De markt is volop in beweging, mensen gaan op zoek naar een nieuwe baan na jaren van blijven zitten. Veel organisaties hebben extra werk, zowel structureel als in de piekperiodes. Bedrijven zijn zelf niet in staat de juiste mensen te vinden, elke financial heeft op dit moment een baan en er komen weinig sollicitaties binnen. Wervingsprocessen hebben extra aandacht nodig en daarvoor zijn partijen als Finanxe uitermate geschikt. Ook voor ons is het lastig om goede mensen te vinden want de markt is krap aan het worden. Maar omdat wij elke dag tijd en energie steken in het contact leggen met deze mensen, bouwen we een netwerk op en zijn we van daaruit in staat om structureel mensen aan ons te binden en daarmee onze klanten van dienst te zijn.

Lange termijn ambities
We willen van Finanxe een middelgrote speler maken in de markt arbeidsbemiddeling met als specialisatie finance. Op lange termijn willen we landelijke dekking garanderen vanuit 6 of 7 kantoren. We gaan ons richten op tender trajecten en willen groeien in het aantal first supplier samenwerkingsverbanden. We gaan nog twee maanden knallen en dan vol energie 2018 in!

Ik geloof oprecht dat wanneer je plezier hebt in je werk en je zorgt voor een pure en persoonlijke uitstraling, je in deze markt onbegrensde mogelijkheden hebt. Mensen denken wel eens dat het vanzelf gaat, dat is niet zo. We moeten er keihard voor werken. Maar het zoet van de overwinning smaakt dan des te beter.